کشتی آزاد قهرمانی جهان| یزدانی انتقام المپیک را از تیلور گرفت/ تاج‌گذاری پادشاه با غلبه بر مرد جادویی در اسلو + فیلم

21:27 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۱۴۱
نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان مدال طلا را بر گردن آویخت.

خبرگزاری میزان - در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان که از روز گذشته با برگزاری مسابقات اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شده است، حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت و با برتری ۶ بر ۲ ضمن گرفتن انتقام شکست المپیک توکیو و مسابقات جهانی بوداپست ۲۰۱۸ مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در یک چهارم نهایی مقابل اتهان راموس از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. یزدانی در این مرحله بانتیجه ۸ بر ۲ از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و فينالیست شده بود.

با این حساب پادشاه (لقب جهانی یزدانی) انتقام ۳ شکست قبلی را از مرد جادویی (لقب تیلور) در اسلو گرفت.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3282691_326.mp4']

 

تا دقایقی دیگر امیرحسین زارع در ديدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف گنو پترياشويلی، دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپيك از گرجستان خواهد رفت.

پیش از این رحمان عموزاد و یونس امامی در اوزان ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم با شکست مقابل حریفانشان از گردونه مسابقات حذف شده بودند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر یک گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان را شکست داد، اما در دور دوم مقابل توشیهیرو هاسه‌گاوا دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد نورکجا کایپانوف، دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *